Mimo że doskonale zdajemy sobie sprawę ze szkodliwości słodyczy, nie do końca jesteśmy w stanie je ograniczyć. Nie wiesz dlaczego tak ciężko zapanować nad niepohamowanym apetytem na wszelkiego rodzaju słodkości? Przeczytaj poniższy tekst aby poznać skuteczne sposoby na ograniczenie słodyczy i zdrowe odżywianie.

Chęć na słodycze – dlaczego tak się dzieje?

Słodycze towarzyszą każdemu z nas już od najmłodszych lat. Kojarzą się z nagrodą, prezentem i miłym spędzaniem czasu. Nierzadko też są nagrodą za zjedzenie obiadu czy odrobienie zadania domowego. Towarzyszą często rodzinnym imprezom i towarzyskim spotkaniom. Są również naszym sposobem na cięższy okres w życiu, chwilową przyjemnością. Czekoladki czy lody są również często sposobem na rozładowanie napięcia i poprawę humoru.

Uzależnienie od cukru i słodyczy

Uzależnić można się także od cukru. Badania dotyczące wpływu słodyczy na organizm człowieka wykazały, że słodkości mogą aktywować ośrodki w mózgu, które są odpowiedzialne za wzmocnienie chęci jedzenia. Ma to związek z wpływem cukru na neurotransmitery w mózgu. Przyjemność, którą odczuwamy podczas jedzenia słodyczy z czasem może przerodzić się w uzależnienie.

Jak przestać jeść słodycze?

Nadmierny apetyt na słodkie jest jak najbardziej możliwy do zwalczenia. Rynek oferuje bardzo dużo zdrowych zamienników i wystarczy jedynie popracować nad zmianą nawyków. Oto kilka skutecznych sposobów jak skutecznie przestać jeść słodycze:

  • Nie rozpaczaj nad sobą, nie zakładaj z góry, że nie dasz rady i nie analizuj jak Twoje życie będzie beznadziejne bez słodyczy. Postaraj się w głowie poukładać myśli, że robisz to dla siebie i swojego organizmu.
  • Zdiagnozuj w jakim momencie zwykle jadasz słodycze. Czy jest to moment smutku, radości, czy robisz to dla zabicia czasu, a może podczas towarzyskich spotkań.
  • Przygotuj się na kryzys, ponieważ mimo dobrych chęci na początku może pojawić się brak motywacji i pierwsze kryzysy.
  • Poznaj zdrowe zamienniki – ponieważ w przypadku słodyczowego głodu można z powodzeniem spróbować czegoś innego. Na twojej liście zakupowej powinny się znaleźć: bakalie bez konserwantów Jawo2008 (zwłaszcza daktyle, figi, morele i rodzinki).

Nie musisz szukać daleko, aby znaleźć najlepsze dla siebie produkty, dzięki którym ograniczysz ochotę na słodycze. Wystarczy jedynie nieco motywacji oraz znalezienie produktów, które będą Ci smakować i będą mieć zdecydowanie mniej cukrów w sobie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here