Dobre samopoczucie to kwestia indywidualna, ale istnieje kilka sposobów żywieniowych i produktów spożywczych, które na pewno Ci nie zaszkodzą, a wręcz przeciwnie pomogą zacząć prowadzić zdrowszy styl życia. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi wskazówkami i listą artykułów, które powinny znaleźć swoje miejsce w Twojej kuchni.

Zdrowy tryb życia – 6 najważniejszych zasad

Istnieje wiele poradników i blogów o zdrowym odżywianiu, dietach i ćwiczeniach. Jednak nie sposób przeczytać wszystkiego, dlatego przygotowaliśmy krótką i zwięzłą listę zasad oraz wskazówek, które pomogą Ci w polepszeniu swojego samopoczucia, dzięki którym zaczniesz żyć zdrowo i zyskasz pełno energii.

  1. Jedz mniej, ale częściej.

Pewnie już słyszałeś o tej metodzie odchudzania, które jednocześnie poprawia metabolizm i wpływa na naszą kondycję fizyczną. Z pozoru wydaje się, że jest to nic nieznacząca zmiana, która nie powinna jakkolwiek wpłynąć na naszą figurę, aczkolwiek potrafi zdziałać cuda. Wystarczy podzielić swoje posiłki na mniejsze porcje i spożywać je 4-5 razy dziennie. Efekty zobaczysz już po kilku tygodniach.

  1. Wybieraj mądrze i świadomie.

Niestety w dzisiejszych czasach jesteśmy cały czas faszerowani różnego rodzaju chemią i produktami przetworzonymi, które w zasadzie tracą swój naturalny wygląd i smak. Wiąże się to z wieloma zmianami klimatycznymi i środowiskowymi, które przekształcane są dla wygody ludzi.

Warto jednak udać się na tradycyjny ryneczek albo znaleźć kontakty z prawdziwymi i lokalnymi rolnikami. Wówczas masz pewność, że warzywa i owoce pochodzą z pewnego źródła. Równie dobrze możesz korzystać z żywności oznaczonej jako ekologiczna i naturalna. Polecamy wygodne i sprawdzone zakupy w sklepie ze zdrową żywnością Jawo Kraków, gdzie znajdziesz m.in. produkty typu superfood albo eko.

  1. Wzbogać swoją dietę i nie bój się nowych smaków.

Na pewno warto nieco urozmaicić codzienne posiłki, by nie bazowały ciągle na tych samych produktach. Można spróbować przygotować je na inny sposób – ugotować, usmażyć, piec lub zrobić na parze. Co więcej, możesz łączyć nowe smaki albo wyszukiwać przepisy czy produkty, którymi nie miałeś wcześniej okazji się częstować.

  1. Woda to podstawa.

Absolutnie najważniejszym napojem w ciągu całego dnia jest woda, a najlepiej niegazowana, choć niektórych ciężko się odzwyczaić od gazowanych napojów, dlatego lepiej jeśli mimo wszystko wybiorą wodę w postaci bąbelkowej. Nie musimy raczej tłumaczyć, że nawodnienie organizmu to podstawa, a zwłaszcza w okresie letnich upałów, które potrafią nas wykończyć. Dlatego nie żałuje sobie litrów wody i noś ją ze sobą wszędzie.

  1. Jak słodzić, to po swojemu.

Wiadomo, że ograniczenie cukru białego będzie tylko wpływało pozytywnie, a znajdzie się wiele zastępników w postaci ksylitolu, erytrolu czy cukru kokosowego. Również zamiast kupowania gotowych ciast i ciasteczek czy innych słodyczy, spróbuj przygotować je samodzielnie w domu. Można użyć alternatywnych składników i przede wszystkim będzie to słodkość własnej roboty, która od razu smakuje lepiej.

  1. Planowanie to oszczędzanie.

Dużo słyszy się też dzisiaj o marnowaniu jedzenia, które tonami jest wyrzucane do śmieci zamiast spożywane w odpowiednim czasie. To nic nie kosztuje, a wręcz przeciwnie zauważysz różnicę, kiedy żywność z lodówki będzie zjadana regularnie, ilość resztek zminimalizujesz i tym samym zadbasz o środowisko. Pamiętaj, że zawsze nadmiar jedzenia możesz oddać bliskim, którzy tego potrzebują lub obcym osobom bezdomnym i potrzebującym, bo czemu by nie pomóc innym w potrzebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here